נועם קוריס משרד עורכי דין ומגשרים טל'-077-7060058 פקס' 077-7060059

יום שלישי, 15 באפריל 2014

גביית חובות והוצאה לפועל, תביעות בסכום קצוב

עורכי דין מנוסים ידעו להציל עסק מבעיית החובות הבלתי משולמים ושימוש נכון בהוראות החוק החדשות יכול להביא לתשלום מהיר ויעיל של חובות שנצברו לטובת העסק.

מסתבר, שכל עסק מכיר את בעיית מוסר התשלומים  בישראל ואת המכירות שבוצעו בעסק אך תמורתן טרם שולמה. דו"ח גיול החובות המתנפח ותשלומי המס שחייבים לשלם, אפילו שבפועל תמורת העסקה כלל לא נכנסה לקופת העסק.
בשנים האחרונות חלה רפורמה במדיניות מערכת בתי המשפט בכל הקשור לאכיפת התשלום בעסקאות בסכומים של עד 50 אלף שקלים (לכל עסקה), ועתה הדרך לאכיפת התשלום בסכומים אלו קלה ומהירה יותר, בתנאי שהעסק הקפיד להשאיר בידיו ראיה בכתב על קיום העסקה.

תיקון מספר 24 לחוק הוצאה לפועל, התשכ"ז-1967 (להלן- החוק). מאפשר החל מיום 01.01.2008 להגיש לביצוע ישירות בלשכות ההוצאה לפועל, תביעות בסכום קצוב של עד 50 אלף שקלים, בתנאי שיש ראיה בכתב על ביצוע העסקה.

תביעה בסכום קצוב הנה תביעה על פי חוזה בכתב העונה על דרישות החוק וניתן לגבות באמצעות המסלול של תביעות בסכום קצוב גם תביעות בגין עסקאות שבוצעו לפני כניסת החוק לתוקף.

בעזרת חוזה בכתב ניתן מאז התיקון לאכוף בלשכות ההוצאה לפועל את החיובים הכספיים ולהימנע מפנייה לבית המשפט ומההוצאות הגבוהות של אגרות בית המשפט והתדיינויות המשפטיות בבתי המשפט.

מאז התיקון ניתן לאכוף חוזים שבהם התחייבות בסכומים קצובים של עד 50 אלף שקלים במהירות יחסית, בקלות יחסית ותוך חסכון משמעותי בעלויות המשפטיות. עד התיקון, גביית חוב על פי חוזה או אכיפת חוזה, התבצעו באמצעות פנייה לבית המשפט בו היה התובע מחויב לנהל הליך בן מספר חודשים לפחות.

רק לאחר ההליך שהיה יכול להמשך זמן רב בבית המשפט, היה ניתן, לאחר תשלום אגרה נוספת, לפנות ללשכת ההוצאה לפועל בכדי לגבות בפועל את החוב.

יש לציין כי לפי תקנות ההוצאה לפועל, התש"ם-1979 (להלן- התקנות), על התובע להציג אישור בדבר פרטי החייב כהגדרתו בתקנות. אישור פרטי החייב ניתן לקבל בגין כל חייב ורק לאחר מסירתו נפתח למעשה תיק ההוצאה לפועל.

לאחר מסירת אזהרת ההוצאה לפועל לחייב עומדים 30 ימים לשלם את חובו ולאחר 30 יום ממועד המצאת האזהרה בדבר פתיחת תיק ההוצאה לפועל לחייב רשאי התובע או בא כוחו להחל בסדרה של הליכי גבייה בפועל ולמשל:

- עיקולי חשבונות בנק

- עיקולי רכב

- עיקולי קופת גמל

- עיקולי משכורות

- עיקולי מקרקעין (דירה, קרקע)

- עיקולי מטלטלין (ריהוט, רכוש)

- צו הבאה

- הגבלות על חידוש רישיון נהיגה
- הגבלות על שימוש בכרטיסי אשראי

- צו איסור יציאה מהארץ

*האמור לעיל אינו ממצה את ההסדרים החוקיים הרלבנטיים לנושא ואינו בא להחליף יעוץ משפטי.

*פרטים נוספים ומחייבים בדבר ההוראות החוקיות הרלבנטיות מומלץ לקבל באמצעות יעוץ משפטי נקודתי.
 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה